Wellbeing at work- vol. 1

Home » Fun In A Box » Wellbeing at work – vol.1

Wellbeing at work Toolbox

De Wellbeing at work vol. 1 box bevat 4 micro learning games die het accent leggen op verschillende aspecten van het welzijn van medewerkers op het werk.  Grensoverschrijdend gedrag, observatie-interpretatie-oordeel, een verbindend en resultaatsvol feedbackgesprek voeren of negativiteit ombuigen naar positivisme en mogelijkheden.  Dat zijn de ingrediënten van deze speldoos.

Zoek je handvaten om mogelijk moeilijke situaties bespreekbaar te maken?  Dan is deze toolbox iets voor jou.

Doelgroep: trainers, facilitators, L&D professionals, teamleaders, etc. In het kort: iedereen die regelmatig voor een groep staat.

Kenmerken

[icon name=”clock” prefix=”fas”]

Tijdsduur

variërend van 10 tot 45 min.

[icon name=”people-arrows” prefix=”fas”]

Aantal deelnemers

van 2 tot 16 personen

[icon name=”euro-sign” prefix=”fas”]

Kostprijs

€500 (incl. box + workshop)

[icon name=”language” prefix=”fas”]

Talen

NL / FR / EN (andere talen op aanvraag)

Deze toolbox kwam tot stand in samenwerking met

IDEWE verzorgt medische onderzoeken van werknemers, en zorgt op het gebied van risicobeheersing voor de domeinen ergonomie, psychosociale belasting, bedrijfsgezondheidszorg, hygiëne & toxicologie, arbeidsveiligheid en milieu.

www.idewe.be

The mission of Test Aankoop / Test Achats is to protect and defend consumers’ needs and rights. We offer a global concept for the consumer, ranging from the known publications like Test Aankoop / Test Achats, Budget & Recht / Budget & Droits, Test Gezondheid / Test Santé, Test Aankoop Invest / Test Achats Invest… to online advice and individualized legal support.

www.test-aankoop.be

Inhoud van de toolbox

Hieronder kan je de info van de 4 micro learning games van deze speldoos vinden.

Empatri

Ongewenst grensoverschrijdend gedrag : hoe ontstaat het? Hoe kan je ermee omgaan en waar kan het toe leiden? Een ernstig thema in een leuk en verbindend spel. Leef je in en voer de opdrachten uit. Winnen doe je in dit spel altijd, en wel door wat we delen met en leren van elkaar.

Leerdoelen

  • Fun en camaraderie.
  • Bewustwording over de mogelijke oorzaken en gevolgen van ongewenst grensoverschrijdend gedrag.
  • Discussie en reflectie over grensoverschrijdend gedrag in een veilige omgeving.
  • Intra-team afstemming over gewenst handelen in potentieel grensoverschrijdende situaties.
  • Neutrale basis om discussie over “real life” situaties aan te vatten.

Distingo

Het verwarren van een observatie met een interpretatie en/of met een oordeel leidt al te vaak tot misverstanden in communicatie, helaas soms met grote en vervelende misverstanden als gevolg. Hoe zit het met ONZE interne antenne?

Registreert die enkel de feiten of durft hij die al snel een beetje te kleuren.

In Distingo gaat het erom op korte tijd het verschil te herkennen tussen observatie, interpretatie en oordeel. Als dat lukt win je niet alleen het spel maar ga je daarbovenop nog meer verbinding kunnen maken in je communicatie.

Leerdoelen

  • Fun en camaraderie.
  • Bewustwording over het verschil tussen observatie, interpretatie en oordeel.
  • Begrijpen en herkennen van observatie, interpretatie en oordeel.
  • Kunnen vermijden van misverstanden en conflicten door inzicht in het onderscheid tussen observatie, interpretatie of oordeel.

Konekto

Feedback geven is niet zomaar met iemand praten. Feedback vraagt een grondige aanpak en opbouw. Herken als beste verschillende stappen in de opbouw van een verbindend en resultaatsvol feedbackgesprek en win het spel! Oh ja, nog een tip: pas op voor de valkuilen.

Leerdoelen

  • Fun en camaraderie.
  • Je leert wat de verschillende stappen zijn bij het geven van feedback.
  • Je leert begrijpen wat elke stap in het proces betekent.
  • Je kan concrete uitspraken en acties toewijzen aan de juiste fase bij het geven van feedback.
  • Je leert wat de valkuilen zijn bij het geven van feedback.

Electa

“Omdenken” is een manier van denken, zijn en doen waarbij je problemen en negatieve percepties bewust omzet in mogelijkheden. Kies je ervoor om te focussen op de problemen of lukt het je een andere bril op te zetten en voor te focussen op de mogelijkheden en kansen? Speel Electa, kies voor omdenken en verras jezelf en de anderen in dit spel met alleen maar winnaars.

Leerdoelen

  • Fun en camaraderie.
  • Introductie en begrip van het concept ‘omdenken’.
  • Zich bewust worden van onze natuurlijke neiging om te focussen op de problemen, het negatieve, de verschillen, de zwaktes.
  • Inzicht in het belang en de mogelijkheden van ‘omdenken’.
  • Inoefenen van de vaardigheid ‘omdenken’.
  • Attitudeshift naar ‘omdenken’.

Vragen?

Geef ons een bericht, wij zijn blij om te helpen!

Way2Play helpt organisaties om hun opleidingsaanbod innovatiever, effectiever, efficiënter en speelser te maken via “Gamification of learning” oftewel “game based learning”.

Nuttige links

– Lees onze Algemene Voorwaarden
– Neem onze Privacy Politiek door
– Bekijk onze Business Games
– Zie hoe we een Game op Maat maken
– Ontdek onze Realisaties
– Registreer voor onze Opleidingen en events
Contacteer Ons

Contact

W2P Belgium
9000 Gent
Belgium
Tel.: +32 468 12 44 15
E-mail: info [at] way2play.eu
BTW-nr.: BE 0715.784.477