Learning Game Designer

Zelf learning games ontwerpen en ontwikkelen

Home » Academy » Learning Game Designer

Learning Game Designer

In ons driedaags programma ‘Learning game designer’ krijg jij van ons de kennis, de vaardigheden, het proces en de tools mee om zelf een business game te ontwikkelen en bouwen EN ga je naar huis met een getest prototype van je eerste leerspel!

Deze unieke en innovatieve competentie én jouw eerste business game zorgen meteen voor een grote toegevoegde waarde voor jou en je organisatie. Leren, motiveren en veranderen wordt leuker, efficiënter en effectiever!

Doelgroep: Dit programma richt zich op learning architects, training designers, trainers, L&D professionals, , project- en change managers die business learning games en gamification willen inzetten in hun trainingen, teams en (verander)projecten.

Inclusief voor elke deelnemer: “Way2Play Design and build a high impact learning game WHITE BOX©“. Deze box bevat ons boek “Design and build your own high impact learning game in 9 steps”, het “,Way2Play learning design canvas”, het card deck “Learning Game Designer” EN een startersset met blanco spelmaterialen om je eigen prototype te bouwen.

Kenmerken

Tijdsduur

3 dagen

Aantal deelnemers

8 personen

Kostprijs

€ 6.000 Inclusief intake + WHITE BOX

Talen

Materiaal is in het Engels. Facilitatie is in het NL en/of EN en/of FR afhankelijk van de samenstelling van de groep.

Leerdoelen

  • Kennis van en inzicht in de essentials van In-person game based learning;
  • De meerwaarde van Game Based Learning kunnen plaatsen binnen de Learning & Development / business strategie;
  • Inzicht in de pedagogische -en structurele opbouw van een business game;
  • Kennen en kunnen toepassen van het Way2Play business game design proces©;
  • Een juiste keuze van spelelementen en speldynamiek kunnen maken binnen een business game;
  • Een eigen business game ontwikkelen (van concept naar praktijk).

Programma

Dag 1: Over Game Based Learning + opgelegde opdracht

Voormiddag

  • Kennismakingsgame Konato©.
  • “Schatteneiland”©: een learning game waarbij je spelenderwijs de essentails van game based learning ontdekt.
  • Way2Play learning game design card deck©: introductie en verduidelijking van de belangrijkste bouwstenen van design met name game dynamics, game elements en player types.
  • Way2Play 9 step design proces©: Introductie en verduidelijking van het design proces + gebruiksaanwijzingen.

Namiddag

  • Opgelegde opdracht: in duo design van een korte learning game op basis van opgelegde leerdoelen, game dynamics en game elements.
  • Presentatie van de resultaten + feedback.
  • Playtest van het meest uitgewerkte spel + feedback.
  • Take aways + Afspraken voor dag 2.

Dag 2: Iteratief bouwen aan je eigen leerspel

Iedere deelnemer gaat aan de slag met de business game die hij/zij wenst te maken.  Feedback, verbeterpunten, testopstellingen, enz zijn onderdelen van de dag.

Voormiddag
  • Heractivatiespel: “Make your own quiz”:
  • Presentatie van de individuele opdrachten: welke game wil je ontwikkelen met welk doel?
  • Ontwikkelen van de individuele leerspellen in wisselende groepjes onder begeleiding van de expert.
  • Presentatie van resultaten + feedback.
Namiddag
  • Energizer “uit de kast” + hoe een eenvoudig spel van thuis kan worden ingezet in een professionele context.
  • Verder ontwikkelen van de individuele opdrachten in wisselende groepjes onder begeleiding van de expert.
  • Presentatie van de eindresultaten met name een blauwdruk op ‘conceptniveau’ + feedback.
  • Take aways + afspraken voor dag 3.

Op het einde van de dag nemen de deelnemers is het conceptuele ontwerp van het spel klaar.  Dat is tevens het huiswerk, nl. de game verder uitwerken tot speelbaar prototype zodat het op dag 3 een eerste  keer gespeeld kan worden.

Belangrijk: voorzie voldoende tijd tussen dag 2 en dag 3 om je prototype playtestklaar te maken!!!

Dag 3: Playtesting en optimalisering van je prototype

Voormiddag

Heractivatie/energizer in spelvorm: 1 deelnemer heeft een spel van thuis meegenomen om met ons te spelen als heractivatie of energizer

Playtime! Iedere deelnemer faciliteert/speelt om  de beurt zijn of haar spel (prototype) met de groep en krijgt feedback.

Namiddag:

  • Heractivatie/energizer in spelvorm: 1 deelnemer heeft een spel van thuis meegenomen om met ons te spelen als heractivatie of energizer.
  • Verbetertime! Iedere deelnemer maakt zijn of haar prototype nog robuuster op basis van de ontvangen feedback en presenteert de verbeteringen aan de groep.
  • Award! Op geheel onafhankelijke wijze wordt de “award” voor beste game uitgereikt.
  • Wrap up en afscheid met een drink! Succes moet nu eenmaal worden gevierd!

Vragen?

Geef ons een bericht, wij zijn blij om te helpen!