Pimp je training!

Geef je huidige trainingsaanpak een “MAKE OVER “in no time

Home » Academy » Pimp je training

Pimp je training!

Je hebt een bestaand opleidingsprogramma of je gaat een nieuw programma maken en je wil van een klassieke eenrichtingsaanpak naar een interactiever, speelser en effectiever programma? Dan is deze training “Bulls Eye”!

Na een leuk kennsimakings- en introductiespel(hoe kan het ook anders) scannen we eerst je huidige aanpak met de “Way2Play scan je training card deck©”.

Daarna leer je hoe je  door het inzetten van spelelementen (tijd, competitie, chance, resources, ….) en andere interactieve werkvormen je (huidige) programma of presentatie op een snelle en makkelijke manier omtovert in een dynamische, speelse en effectievere aanpak die echt blijft plakken!

Bovendien hangen we deze hele opleiding op aan jullie praktijkcases en gaan jullie naar huis met een nieuwe training die je meteen in je eigen organisatie kan inzetten. Dubbel winst dus!

Kortom, na deze sessie beschik je niet alleen over kennis van de verschillende spelelementen en speelse werkvormen  en hun impact op leren maar ga je gelijk terug naar de werkvloer met een eigen ‘gamified’ trainingsmodule waarmee je de deelnemers aan je sessies meteen van de sokken kan blazen.

Als kers op de taart krijgen alle deelnemers ook hun eigen “Way2Play Pimp je training” card deck© waarmee ze voortaan zelf structureel verder aan de slag kunnen.

Doelgroep: Deze workshop richt zich in hoofdzaak tot trainers, facilitators en consultants. Maar ook project- programma- en change managersleidinggevenden en andere learning and development professionals vinden hier veel toegevoegde waarde.

Kenmerken

Tijdsduur

2 dagen

Aantal deelnemers

tot 8 personen

Kostprijs

€ 4.500 (inclusief intake + “scan je training” en “pimp je training” card deck)

Talen

Materiaal is in het Engels.
Facilitatie is in het NL en/of EN en/of FR afhankelijk van de samenstelling van de groep.Talen

Leerdoelen

  • Je leert alles over essentials van de game based learning methodologie: spelerstypes, spelmechaniek, speldynamieken, én spelelementen en hun impact op je trainingsresultaat.
  • Je leert hoe je de belangrijkste spelelementen en interactieve werkvormen op een snelle en makkelijke manier kan inzetten om het leereffect te maximaliseren én een volledige nieuwe ervaring te creëren.
  • Je leert hoe je je eigen programma op een laagdrempelige manier kan designen en/of omvormen naar meer interaciviteit en effectiviteit.

Wat neem je mee?

  • Een stevige dosis extra inspiratie.
  • Diepgaand inzicht in de toegevoegde waarde van deze methodologie voor jezelf, je deelnemers en het resultaat van je trainingsdesign en delivery.
  • Alle vaardigheden die je nodig hebt om voortaan zelf je sessies te (re)designen en het resultaat van je training te maximaliseren.
  • Je hoogsteigen hoogsteigen “Way2Play pimp je training card deck© waarmee je op elk moment bestaande en/of nieuwe trainingen kan pimpen.
  • Het “Way2Play scan je training card deck©” om zelf je training te scannen of in te zetten als checklist bij het designen van nieuwe programma’s.

Programma

Dag 1

Voormiddag
  • Introductie en kadering
  • kennismakingsspel Konato© 
  • Schatteneiland©: Kennismaking met de essentials van Game Based Learning methodologie.
  • Introductie van een aantal onderliggende didactische principes en introductie van het “Scan je training” card deck.
  • De magie van de spelelementen : van “eenrichting en traditioneel” naar “interactief en speels”.
  • Introductie van de belangrijkste spelelementen en hun impact op het leereffect en de leerervaring aan de hand van het “Pimp je training” card deck.
  • Spelspullen: welke spelonderdelen helpen je om de spelelementen in de praktijk te brengen (zandloper, dobbelstenen, spinners, blinders, etc…)
  • Spelelementen en hun impact op de verschillende spelerstypes volgens het model van Bartle.

Namiddag
  • Praktijk: aan de slag met je eigen programma.
    • Je scant je eigen trainingsdesign en bepaalt de ‘verbeterpunten’.Je zet je eigen training/programma om in een speelse, interactieve en effectieve training.Je ontwikkelt een basis draaiboek voor de aangepaste training.
    • Continu leertechnische analyse en feedback.
  • Slot.
    • Reflectie en Q&A.
    • Afspraken voor dag 2.

Opgelet: Reserveer vooraf tijd tussen dag 1 en dag 2 om aan je training te werken!

Dag 2 PRAKTIJK (staat helemaal in het teken van presenteren, testen, hertesten en optimaliseren)

Voormiddag
  • Programma en afspraken voor dag 2
  • Opwarmingsspel van thuis uit de kast
  • Presentatie en testrun van de aangepaste trainingen + feedback vanuit groep en trainer.
Namiddag
  • Verwerken van de feedback uit de voormiddag.
  • Presentatie en testrun van het eindresultaat.
  • Toekenning MIT-awards (Most Improved Training programm)
  • Finale Q&A en reflectie.
  • Uitreiking certificaat + verdeling card decks.

Vragen?

Geef ons een bericht, wij zijn blij om te helpen!