Feedback – vol. 1

Home » Fun In A Box » Feedback – vol.1

Feedback Toolbox

De Feedback vol. 1 box bevat 4 micro learning games die het accent leggen op verschillende aspecten van feedback.  Het geven en otvangen van feedback, de zaken bespreekbaar maken, de valkuilen herkennen tijdens een gesprek en de gevolgen van géén feedback geven inzien.  Met deze toolbox heb je een arsenaal aan middelen om de feedback cultuur te verbeteren.

Doelgroep: trainers, facilitators, L&D professionals, teamleaders, etc. In het kort: iedereen die regelmatig voor een groep staat.

Kenmerken

[icon name=”clock” prefix=”fas”]

Tijdsduur

variërend van 10 tot 45 min.

[icon name=”people-arrows” prefix=”fas”]

Aantal deelnemers

van 2 tot 16 personen

[icon name=”euro-sign” prefix=”fas”]

Kostprijs

€500 (incl. box + workshop)

[icon name=”language” prefix=”fas”]

Talen

NL / FR / EN (andere talen op aanvraag)

Deze toolbox kwam tot stand in samenwerking met

Intentif begeleidt leidinggevenden bij hun groei als mens en leider. Aan de hand van coaching en opleiding stimuleren we mensen, teams en organisaties naar meer zelfinzicht, betere samenwerking, meer voldoening en betere resultaten. Kernwoorden die onze aanpak typeren: duurzaam, diepgang, luchtig, praktijkgericht, speels.

www.intentif.be

Inhoud van de toolbox

Hieronder kan je de info van de 4 micro learning games van deze speldoos vinden.

Guruo

Feedback geven is zowel in werkomstandigheden als in privésfeer een waardevol geschenk. Tenminste, wanneer het volgens de regels van de kunst gebeurt. In dit spel geef je feedback en luister je naar feedback. Durf je feedback geven, herken jij alle stappen in een feedbackgesprek, ben je in staat snel en correct feedback te formuleren? In dit spel wordt iedereen steeds beter en worden we allemaal ‘Goeroes’ van de feedback!

Leerdoelen

  • Fun, camaraderie en verbinding.
  • Herkennen van de verschillende stappen in het geven van correcte feedback.
  • Leren om snel en op de juiste manier feedback te formuleren.
  • Durf, creativiteit en improvisatietalent.

Elefanto

Ken je het gevoel? Er hangt tussen 2 mensen of in een team iets onuitgesproken in de lucht wat drukt op de persoon en/of de groep. Er is met andere woorden “een olifant in de kamer”. En dat leidt in de echte wereld helaas vaak tot misverstanden, onbegrip en een negatieve impact op de resultaten.

In een gezonde feedbackcultuur wordt de olifant uit de kamer gehaald en worden de dingen bespreekbaar gemaakt.

In Elefanto leer je over feedback en het belang van een goede feedbackcultuur door het aanvullen van quotes, het beoordelen van stellingen, het herkennen van stekelwoorden en het ontdekken van het onderscheid tussen observaties en interpretaties. Verzamel de meeste punten en word de feedbackkampioen in Elefanto.

Leerdoelen

  • Fun, camaraderie en verbinding.
  • Mindsetting rond het belang van feedback en feedbackcultuur.
  • Reflectie over feedback en feedbackcultuur door middel van stellingen en quotes.
  • Het herkennen van stekelwoorden: woorden die je beter vermijdt.
  • Bewustwording over en herkennen van onderscheid tussen observatie en interpretatie.

Fall Trua

Toen men Michelangelo vroeg hoe zijn bekend standbeeld ‘David’ tot stand is gekomen, was zijn verrassende antwoord: ‘Door alles weg te kappen wat niet David was’. In dit spel volgen we hetzelfde principe voor het geven en ontvangen van feedback. Stel je eens voor dat we ons bewust worden van alle valkuilen en die straks gaan vermijden. Wat blijft dan over? Inderdaad, niet David, maar wel de juiste manier van feedback geven en ontvangen.

In Fal Trua demonstreren 2 spelers een feedbackgesprek. Alle spelers  mogen de valkuilen ontdekken. Zo eenvoudig is het. Herken de meeste valkuilen en word straks de grote Fal Trua winnaar!

Leerdoelen

  • Fun, camaraderie en verbinding.
  • Leren geven en ontvangen van feedback door demonstratie en observatie.
  • Zich bewust worden van de mogelijke valkuilen bij het geven en ontvangen van feedback.
  • Leren wat de meest voorkomende valkuilen zijn.
  • Het herkennen van de meest voorkomende valkuilen bij het geven en ontvangen van feedback.
  • Goed en doelgericht luisteren.

Cielo Inferno

Wat als … we elkaar geen feedback gaven in bepaalde situaties of juist wel? Wat zou dan het allerbeste zijn wat verder kan gebeuren of net het allerergste? Voor jezelf, je team, de organisatie waarvoor je werkt? Met andere woorden wat zou dan het resultaat zijn? Komen we in de hemel terecht of net in de hel?

In dit spel zijn er geen juiste of foute antwoorden. Luisteren naar en leren van elkaar is het hoofddoel van Cielo Inferno! Een leuk extraatje: je krijgt er een geheugentraining bovenop!

Leerdoelen

  • Fun, camaraderie en verbinding.
  • Reflectie en debat over de mogelijke positieve en/of negatieve resultaten van het al dan niet geven van feedback voor jezelf, je team of de organisatie.
  • Training van het empathisch vermogen op individueel, team en/of organisatieniveau : zich in de plaats stellen van.
  • Awareness : cultiveren van een gezonde feedbackcultuur en –attitude.

Vragen?

Geef ons een bericht, wij zijn blij om te helpen!

Way2Play helpt organisaties om hun opleidingsaanbod innovatiever, effectiever, efficiënter en speelser te maken via “Gamification of learning” oftewel “game based learning”.

Nuttige links

– Lees onze Algemene Voorwaarden
– Neem onze Privacy Politiek door
– Bekijk onze Business Games
– Zie hoe we een Game op Maat maken
– Ontdek onze Realisaties
– Registreer voor onze Opleidingen en events
Contacteer Ons

Contact

W2P Belgium
9000 Gent
Belgium
Tel.: +32 468 12 44 15
E-mail: info [at] way2play.eu
BTW-nr.: BE 0715.784.477