De klant als centraal punt in je organisatie

Tactic Travel

Home » Learning Games

» De klant als centraal punt in je organisatie

Omschrijving

Welkom bij Klant-Erger-Je-Niet aka Tactic Travel, een reisorganisatie die all-in, samengestelde en zakelijke reizen aanbiedt aan particuliere en zakelijke klanten. We hebben een paar lastige jaren achter de rug en we willen gaan inzetten op duurzame winst. Het team bestaat uit verkopers, servicemedewerkers, een marketing manager, een boekhouder een analist en natuurlijk een vestigingsmanager.

Jullie doel : omzet verhogen, marge verbeteren en dit alles met een absolute prioriteit voor klantentevredenheid. Onze winst moet immers duurzaam zijn.

Maar opgelet, de klanten zijn veeleisend en doen natuurlijk niet zomaar zaken met ons. Hoe gebruik je de beschikbare klantenkennis? Lukt het ons om goed samen te werken over de verschillende afdelingen in het belang van de klant? Stellen we de klant centraal in onze werking? Wat heeft de klant nodig om een echte ‘promotor’ te worden? Vind het antwoord op die vragen, zet het om in de praktijk en succes is gegarandeerd.

Kenmerken

Tijdsduur

180 – 240 min.

Aantal deelnemers

8 tot 200 personen

Prijs

vanaf 2.150

Talen

NL / FR / EN (andere talen op aanvraag)

Werkwijze

Klant-erger-je-niet is een training in klantgericht ondernemen in de vorm van een business game. De training is bij uitstek geschikt om medewerkers (en managers) het belang van klantgerichtheid en klanttevredenheid te laten ervaren en de inzichten te gebruiken om actie te ondernemen in de eigen organisatie. In deze spelsimulatie is het de doelstelling om aan de klantwensen te voldoen én tegelijkertijd ook de bedrijfsdoelstellingen te realiseren.
Belangrijke principes zoals klanttevredenheid, klantwaarde, klantloyaliteit, klantbehouden, het creëren van klantambassadeurs zijn de rode draad door de game.

Tijd voor feedback

Na elke ronde is er een reflectiemoment waarin we onderlinge feedback  uitwisselen, kansen detecteren en conclusies trekken. Na het spelen van deze game hebben je klanten en prospecten geen geheimen meer voor jou. Je wordt succesvoller in je verkoop en het wordt gewoon leuker om te doen.

Leerdoelen

  1. Samenwerking en goede afspraken zijn levensnoodzakelijk voor commercieel succes;
  2. KEN JE KLANT : delen, visualiseren, gebruiken van klantinformatie;
  3. Hoe zetten wij als organisatie de klant ECHT CENTRAAL;
  4. Vestig de aandacht op wat belangrijk is dankzij een heldere visie;
  5. Een heldere strategie helpt medewerkers om prioriteiten te stellen en de juiste keuzes te maken. Je verdiepen in de behoeften en wensen van de klant zorgt voor een betere dienstverlening;
  6. Duidelijk zijn in wat de klant mag verwachten en je beloftes nakomen draagt bij aan de klanttevredenheid;
  7. Opbouwen van een persoonlijke relatie met klanten zorgt voor nuttige klantinformatie en de o zo belangrijke ‘gunfactor’;
  8. Elkaar feedback geven zorgt ervoor dat iedereen beter gaat presteren;
  9. Proactief op zoek gaan naar mogelijkheden om de klanttevredenheid te vergroten zorgt voor klant-ambassadeurs (promoters). Snel en adequaat oplossen van klachten is belangrijk om klanten tevreden te maken;
  10. Activeren van je ambassadeurs draagt bij aan het binnenhalen van nieuwe klanten.

Toepassingen

Deze game is geschikt voor iedere organisatie zowel profit als non-profit. Als er maar gestreefd wordt de juiste ondersteuning te bieden aan leidinggevenden, zodat de medewerkerstevredenheid wordt geoptimaliseerd en de business resultaten verbeteren.

  • Als kick-off of sum-up van een traject;
  • Stand alone trainings business game;
  • Onderdeel van een training of trainingstraject;
  • Als teambuildingsactiviteit met een boodschap zoals bij een bedrijfsdag.

Op zoek naar refenties?

Sla er onze realisaties op na en overtuig jezelf

Vragen?

Geef ons een bericht, wij zijn blij om te helpen!